Lunsjsmoothie

Denne smoothien fungerer godt som et mellommåltid, som en rask frokost, eller til restitusjon etter trening. Det er fordi jeg har i både bær, banan og havregryn, som gir ekstra næring, og gjør at den blir sunnere. Smoothien er veldig god, og ikke minst rask å lage. Perfekt til lange sommerdager.

Du trenger: Frosne bær (Jeg bruker Eldorado sine bær, den ene med smoothie-bær, og den andre med skogsbær), banan, havregryn, appelsinjuice, biola (Kan byttes ut med yoghurt. Jeg foretrekker blåbærsmaken, men det er smak og behag.).

Legg klar bærene du ønsker å bruke. Eventuelt tar du dette på måfå. Jeg pleier å helle i ønsket mengde alt ettersom hvor mye væske jeg bruker, og hvor mye smoothie jeg ønsker å lage.

Hell i biola og appelsinjuice først. Da blir smoothien lettere å blende sammen.

Deretter heller du i bær, havregryn og banan. Jeg bruker ganske mye havregryn for å få mer næring. Havregrynet merkes knapt, bare du blender alt godt nok sammen.

Det er ikke så mye mer som skal til for å få en kjapp, god, enkel og sunn smoothie. Vel bekomme!

Har du tips til en god smoothieoppskrift? Del den gjerne!