Sunnere is, som lages på tre minutter

Har du lyst til å lage noe ekstra godt til sommerfesten din? Eller trenger du bare å kjøle deg ned i solvarmen? Her har du Julies superoppskrift på bringebæris. Den er så enkel å lage, og smaker utrolig godt i tillegg. Isen skal mikses sammen og spises med en gang den er laget. Konsistensen blir vanligvis litt fastere enn den ble i dag. I tillegg har vi gjort noen grep for å gjøre isen sunnere.

Du trenger: Kjøkkenmaskin/stavmikser, frosne bær av eget valg, matfløte og splenda/sukker/melis.

Vi erstattet kremfløte med matfløte, og sukker/melis med Splenda (søtningsmiddel) for å minimere karbohydratinnholdet.

Legg bærene i en bolle. Tilsett fire spiseskjeer Splenda til 400 gram bær.

Hell i matfløte i ønsket mengde ut fra hvilken konsistens du ønsker.

Bland alt sammen med en kjøkkenmaskin eller stavmikser, og isen er ferdig!

Det er veldig godt med sjokoladesaus til. Julies favoritt er denne som stivner oppå isen.

Hell isen i et beger, og den er klar til servering.

Vil du se flere av våre oppskrifter på sommermat? Sjekk mat-kategorien vår her.